Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Budimex zainteresowany kontraktami utrzymaniowymi PKP PLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
10-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Budimex zainteresowany kontraktami utrzymaniowymi PKP PLK
fot. Michał Papierz/PKP PLK
Przetargi na kontrakty utrzymaniowe infrastruktury kolejowej to dobry pomysł – ocenia członek zarządu Budimeksu Maciej Olek. Jak uzasadnia, pozwoli to bardziej gospodarnie wydawać publiczne pieniądze, przywróci też równowagę na rynku, na którym spółki z grupy PKP PLK są już dziś wykonawcami inwestycji. Firma deklaruje gotowość do ubiegania się o zlecenia na utrzymanie infrastruktury.

Przypomnijmy: otwarcie rynku utrzymania infrastruktury PKP PLK zapowiedział po raz pierwszy w listopadzie ubiegłego roku prezes spółki Piotr Wyborski. Według jego zapowiedzi pierwsze przetargi miały zostać ogłoszone na przełomie 2024 i 2025 r. We wrześniu bieżącego roku członek zarządu PKP PLK Marcin Mochocki powtórzył zapowiedź ogłoszenia postępowań, podając tym razem termin październikowy. Budimex jeszcze w lipcu deklarował gotowość do udziału w przetargach.

– Pozostajemy otwarci na wszelkie merytoryczne obszary współpracy z PKP PLK – jednym z największych i strategicznych zamawiających Budimex – deklaruje w rozmowie z Rynkiem Kolejowym członek zarządu Budimeksu Maciej Olek. – Co więcej, zachęcamy do tego, żeby dać szansę firmom z rynku, wzięcia udziału w przetargach utrzymaniowych, skoro firmy z Grupy PKP PLK zajmujące się utrzymaniem biorą udział w postępowaniach inwestycyjnych. Zachowanie symetrii sprzyja podniesieniu efektywności i konkurencyjności. – przekonuje.

Jak podkreśla, efektywne wykorzystywanie środków publicznych jest w interesie każdego obywatela. – Wiemy, bo sama PKP PLK o tym mówiła, że prace utrzymaniowe dotąd efektywnie prowadzone nie były. Otwarcie na konkurencję ma szansę wyraźnie to usprawnić – uważa członek zarządu Budimeksu.

– Brak konieczności zabiegania o środki, przy ich stałej dostępności, działa na niekorzyść całego systemu. Jestem więc zwolennikiem zachowania konkurencyjności również w robotach utrzymaniowych. Podejrzewam, że podobne podejście ma większość firm na rynku. Na pewno jesteśmy w stanie pracować tak, żeby spełnić oczekiwania PKP PLK, jeśli chodzi o czas reakcji i zakres oraz jakość prac i to nie tylko w zakresie nawierzchni torowej, ale i sieci trakcyjnej czy SRK – zapewnia Olek.

Z punktu widzenia Budimeksu najkorzystniejsze byłyby długoterminowe kontrakty obejmujące określony obszar. – To dawałoby stabilizację i pozwalało wykonawcom na inwestycje w sprzęt – uzasadnia członek zarządu firmy. Koszt utrzymania sprzętu, jakim dysponuje dziś Budimex, to w skali roku ok. 35 mln zł. Aby maszyny na siebie zarabiały, muszą pracować. – Bez długoletnich kontraktów nie ma mowy o unowocześnianiu parku maszyn czy wdrażaniu nowych technologii. Rynek rozwija się tylko wtedy, jeśli jest zapewnione stabilne finansowanie – zwraca uwagę nasz rozmówca.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rail Baltica. Budimex podpisał kontrakt w Estonii

Infrastruktura

Rail Baltica. Budimex podpisał kontrakt w Estonii

Łukasz Malinowski 16 maja 2025

Budimex z kontraktem na czeskim rynku kolejowym

Biznes

Budimex z kontraktem na czeskim rynku kolejowym

Mikołaj Kobryński 18 kwietnia 2025

Zobacz również:

Budimex: Niskie oferty niszczą rynek kolejowy

Infrastruktura

Budimex: Niskie oferty niszczą rynek kolejowy

Łukasz Malinowski 06 października 2025

Budimex wkrótce odbierze nowe wagony

Tabor i technika

Budimex wkrótce odbierze nowe wagony

Łukasz Malinowski 02 lipca 2025

Budimex pokazał nową lokomotywę!

Tabor i technika

Budimex pokazał nową lokomotywę!

Łukasz Malinowski 07 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

Rail Baltica. Budimex podpisał kontrakt w Estonii

Infrastruktura

Rail Baltica. Budimex podpisał kontrakt w Estonii

Łukasz Malinowski 16 maja 2025

Budimex z kontraktem na czeskim rynku kolejowym

Biznes

Budimex z kontraktem na czeskim rynku kolejowym

Mikołaj Kobryński 18 kwietnia 2025

Zobacz również:

Budimex: Niskie oferty niszczą rynek kolejowy

Infrastruktura

Budimex: Niskie oferty niszczą rynek kolejowy

Łukasz Malinowski 06 października 2025

Budimex wkrótce odbierze nowe wagony

Tabor i technika

Budimex wkrótce odbierze nowe wagony

Łukasz Malinowski 02 lipca 2025

Budimex pokazał nową lokomotywę!

Tabor i technika

Budimex pokazał nową lokomotywę!

Łukasz Malinowski 07 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij